Ste remeselník, masérka, kaderníčka, alebo vlastníte pekáreň či kvetinárstva? Potom je pravdepodobné, že potrebujete vytvoriť web stránku alebo eshop. Na čo si ale dať pri tvorbe web stránky pozor?

1. Zaujímajte sa.

„Ja tomu internete vôbec nerozumiem. Ideálne je to niekomu odovzdať, aby som to vôbec nemusel / a riešiť. „ Presne toto je postoj, ktorý z vás robí ľahké obete najrôznejších webových dizajnérov, ktorí nemajú skúsenosti a prax. Chápem, že máte plné ruky práce so zákazníkmi, s tovarom, účtovníctvom, administratívou a ďalšími vecami, ktoré sa na podnikateľa denne valí. Ale tu ide o vašu reputáciu a vaše peniaze.

Preto si nájdite hodinu času a venujte ju čítanie článkov o internetovej prezentácii . Začnite napríklad tu . Potom skúste do vyhľadávača zadať „ako vytvoriť webové stránky“ alebo „ako spoznať kvalitný web“. Porovnajte niekoľko rôznych zdrojov. Som presvedčená o tom, že po iba 60 minútach vám bude problematika prezentácia vašej firmy na internete o veľa jasnejšie. Prípadne si o tom môžete prečítať aj  celú knihu.

2. Ujasnite si, čo od webu chcete.

Webové stránky vám majú privádzať zákazníkov a budovať dobré meno vašej firmy. Prerábať je dáva zmysel predovšetkým vo chvíľach, kedy to nerobia, alebo keď chcete, aby to robili lepšie. Novým webom môžete zvýšiť svoj zisk, uľahčiť zákazníkom nákup tovaru, zlepšiť funkčnosť, získať lepší klientov alebo byť na internete lepšie k nájdeniu.

Naopak by som bola opatrná redesignovať stránky len preto, že „nemajú moderný vzhľad“. Poznám veľa webov, ktorých grafika vás síce zavedie pár rokov späť, ale napriek tomu na zákazníkov pôsobí dôveryhodne, stabilne a poctivo, a dobre plní svoju funkciu.

Ako budete čokoľvek meniť, porovnajte si v hlave, čo vaše stránky majú robiť a aké zákazníkov majú pritiahnuť.

3. Pozrite si doménu.

Doména je webová adresa, na ktorej sú zákazníci zvyknutí vás hľadať . Keď sa niekam presťahujete a nedáte im o tom vedieť, pôjdu inam. To isté zjednodušene povedané platí i pre internetový vyhľadávač. Zavedená doména má pre vás každopádne veľkú hodnotu, preto sa oplatí o ňu starať .

Doménu vám vieme v našej agentúre zaregistrovať a pomôcť s kompletným napojením.

4. Nechajte sa nájsť.

Aby vaše webové stránky dobre fungovali, musia byť na internete dobre k nájdeniu . Tento proces sa nazýva optimalizácia pre vyhľadávače. Napriek rozšírené predstave ale nespočíva v tom, že kamsi do hĺbky html kódu vložíte nejaká kľúčové slová a začnú sa diať zázraky.

O tom, ako dobre sa budú vaše webové stránky zobrazovať, rozhodujú aj  veci, ktoré vidíte a môžete ovplyvniť . Teda obsah – texty, nadpisy, popisy obrázkov . Stránka, na ktorej je veľký nápis Vitajte na našich stránkach , obrázok (s názvom „obrázok“) a inak nič, sa na kľúčové slovo „cukráreň“ jednoducho zobrazovať nebude.

Ako však zistiť, čo na webové stránky vlastne napísať? O tom je ďalší bod.

5. Uvažujte ako váš zákazník.

Na chvíľu zabudnite, že niečo predávate. A predstavte si, že si ten istý produkt alebo službu chcete kúpiť . Čo napíšete do vyhľadávača, aby ste to našli?

U remeselníckych prác a malých prevádzok je to často predmet a miesto (kvetinárstva Poprad, inštalatér, opravovňa hodiniek Benešov). Pamätajte tiež na to, že zákazníci často nehľadajú názov služby (finančné poradenstvo) ale svoj problém (ako vybaviť hypotéku).

Keď si nie ste istí, spýtajte sa svojich skutočných zákazníkov . Alebo skúste slová, ktoré vás napadajú, zadať do vyhľadávača Zoznam . Napovie vám slovné spojenie, o ktorých sa oplatí premýšľať.

Máte záujem o vytvorenie web stránky? Kontaktujte nás!